Média

Annyira kevesen nézték a köztévé A Dal című produkcióját a 18-49-es korosztályban, hogy az már nem is mérhető

Csupán mintegy 200 ezren nézték teljes lakosságban múlt hét szombat este a Duna TV-n A Dal című állami dalverseny új évadának első részét. A Sorozatwiki nézettségi adatai szerint a legfontosabb piaci korcsoportnak számító 18-49-es kategóriában például a nézők mindössze 1,6%-a kapcsolt a köztévére (ez kb. 23 ezer ember), ami azt jelenti, hogy a 204 ezres nézettség túlnyomó részét 50 év felettiek adják.

 

Gyengécske zenés esztrádműsor

Abból a szempontból nem váratlan a drasztikus nézettségcsökkenés, hogy idén A Dal már nem az Eurovíziós Dalfesztivál selejtezőjeként működik, hanem csak egy sima zenés esztrádműsor, amelyben Nagy Feró és Apáti Bence Beatricét énekelnek, a győztesek meg mindenféle pénzbeli támogatásokat és közmédiás promóciót kapnak nyereményként.

Az MTVA nem tudott épkézláb magyarázatot adni arra, hogy miért nem indít Magyarország versenyzőt az Eurovízióra 2020-ban azok után, hogy éveken át százmilliókat költöttek az adófizetők pénzéből erre a célra. A hírek szerint a döntés mögött az állhat, hogy az Eurovízió multikulti, toleráns és a melegekkel szemben elfogadó attitűdje már túl sok lett a kormánynak és a közmédiának.